Blog om storytelling
Fordi din markedsføring skal være både mærkbar og målbar
Du kan modtage disse artikler i mit nyhedsbrev, sammen med information om vigtige ændringer på de digitale platforme. Har du input til artiklerne eller måske et emne, du ønsker tages op i en artikel, så kontakt mig via kontaktformularen.
Virksomheden lukker
D. 31. maj slutter historien om "Nete Kaasen Storytelling" ... Men efterfølgeren bliver endnu mere spændende. Vi skal tage ansvar for vores fortælling. Som menneske og som virksomhed. Så når jeg d. 31. maj 2021 drejer nøglen om i min lille virksomhed, så er det et...
Storytelling og ledelse – et eksempel
Storytelling er i høj grad det, andre siger om dig Når det du siger, også er det, du gør Denne artikel rummer endnu en case omkring storytelling. En rigtig god én, endda. For her er fortællingen ikke skabt som et markedsføringstiltag. Den er derimod skabt gennem det...
Dus med din facebook markedsføring
Bliv dus med din facebook markedsføring Gør det velovervejet, værdifuldt og varieret ... Og allervigtigst: Gør det på din måde. I denne artikel skitserer jeg vilkårene for markedsføring på Facebook, og giver dig mine bedste bud på, hvordan du får mest ud af din...
Hvad er storytelling
Hvad er storytelling? ... Og hvorfor virker det? Denne artikel er en opsamling af de vigtigste pointer fra webinaret "Grundlæggende Storytelling", som du også kan se - eller gense - i videoen. Vi kommer ind omkring tre emner: Hvad er storytelling (... og hvad er det...
Storytelling og neurologi
Storytelling og neurologi Menneskets hjerne er skabt til fortællinger. Allerede da du stadig lå i din mors mave begyndte din hjerne at registrere mønstre. Derinde i din trygge boble mærkede du døgnrytmen. Familiens rytme. Lys og mørke. Når mor lagde sig på sofaen,...
Hvorfor laver du egentlig det, du laver?
Forleden havnede jeg i selskab med en kvinde, i en situation, hvor det ville være akavet, hvis vi ikke fandt noget at tale om. Så det gjorde vi, og snakken sidder stadig i mig her en uge efter.
Planlæg opslag på Instagram
Facebook har netop opdateret deres kreatørstudie. Planlæg opslag på Instagram OG Facebook, på tværs af alle dine sider – i ét GRATIS værktøj.
Manipulation og inspiration i markedsføring
Når markedsføring er manipulerende, former du budskabet med hånden: Du skærer i prisen, du bygger en kampagne og du begrænser mængden.
Det virker måske på kort sigt, men det er dyrt og for nemt at konkurrere med.
Hashtag guide 2019
Hashtags er en hjælp til brugerne. Ikke til virksomhederne.
Det handler ikke om at du skal være synlig, men om at brugerne skal kunne finde dit billede, når de leder efter det, som dit billede repræsenterer. Relevans er derfor et nøgleord, når du bruger hashtags på Instagram.
Eksempel på storytelling: Arla “Så slap dog af!”
"Har du ikke et eksempel på storytelling fra danske virksomheder?" Det spørgsmål kommer ofte, når I har læst min "Guide til Storytelling", og den kom også på webinaret "Lær Storytelling". Jo, det har jeg da 🙂 Måske husker du Arla's aprilsnar "Mælk uden mælk", der...
Må man invitere til at like sin side på Facebook?
når nu de har liket mit opslag ... Mon ikke de så også vil like min side? Du kender funktionen fra dine notifikationer: "Søren har kommenteret dit opslag. Hjælp ham til at se fremtidige opslag, ved at invitere ham til at synes godt om din side!" Men nej, du må faktisk...
Storytelling på sociale medier – Case 1
Denne lillebitte case er et godt eksempel på at storytelling kan være et helt simpelt præsentationsværktøj, når du skal lave et opslag på sociale medier. Ikke kun til din markedsføring, men også til dine private opslag. Hvis du gerne vil se et andet, og lidt mere...