Blog om storytelling
Fordi din markedsføring skal være både mærkbar og målbar
Du kan modtage disse artikler i mit nyhedsbrev, sammen med information om vigtige ændringer på de digitale platforme. Har du input til artiklerne eller måske et emne, du ønsker tages op i en artikel, så kontakt mig via kontaktformularen.
Guide til storytelling
Start ved begyndelsen og find den røde tråd Din guide til storytelling Vil du gerne i gang med at sælge dit budskab gennem fortællinger, der fanger din målgruppe? Så har du her en nem og overskuelig guide til Storytelling. Målet er at give dig et praktisk redskab til...
Lær storytelling
Tak fordi du deltog på webinaret "Lær storytelling". Jeg håber du fik det ud af det, du gerne ville, og har fået inspiration til at arbejde videre. Hvis du har input til webinaret, så sætter jeg stor pris på feedback. Det er vigtigt at vide, hvad der var godt, og hvad...
Har du en hemmelig butik i Rold Skov?
På Iværksætteruddannelsen for et par år siden, underviste jeg sammen med Henrik Væver. Emnet var markedsføring, og snakken faldt på nødvendigheden af, at man som iværksætter har lagt penge til side til markedsføring. "Nu har jeg lige betalt for en dyr hjemmeside. Er...
Hvilken hjemmeside skal jeg vælge?
Er du lige startet op med en virksomhed, er et af de første punkter på to-do listen, at få lavet en hjemmeside. Hvorfor skal jeg bruge en hjemmeside? ... spørger du måske. "Kan jeg ikke bare nøjes med en Facebookside?" Spørger du mig, vil jeg umiddelbart sige nej. Men...
Hvornår er et opslag spam på Facebook?
At et opslag er irriterende, er ikke altid ensbetydende med, at det er spam på Facebook. I hvert fald ikke i juridisk forstand. Men der er heldigvis masser af muligheder for at rydde op, og - hvis det er nødvendigt - anmelde spam. Hvad er egentlig definitionen på...
Hvad er et negativt klik på Facebook?
Når du ser noget i dit Facebook newsfeed, som du ikke gider at se, så har du mulighed for at fortælle det til Facebook. Du skal nemlig i videst muligt omfang selv kunne bestemme, hvad du ser. Derfor har du muligheden for at give et opslag et negativt klik. Hvad...
Hvad rager det egentlig mig?
Du kender sikkert godt den fornemmelse. Du ser en annonce på Facebook og tænker "Hvorfor er det liiige jeg ser det?" Eller endnu værre: "Hva' rager det mig?" GYS... Prøv og forestil dig, at din målgruppe sidder med den tanke, når de ser DIT opslag. NOT good! I bedste...
Sådan finder du din målgruppe
Har du styr på dine målgrupper? ...Altså sådan RIGTIGT styr på dem? Hvem er de, hvor er de, hvordan når du dem... Og hvordan du taler til dem? Nej? Bare rolig! For det første er du ikke det eneste. Det er en helt klassisk "fejl" hos mange selvstændigt...
Sådan gør du din LinkedIn profil mere synlig
Værs'go! Her får du 12 tricks til søgemaskineoptimering af din LinkedIn profil. De er lige til at gå i kødet på, og hvis du er god til at udvælge dine søgeord og være aktiv på platformen, vil du hurtigt kunne se en stigning i dine visninger. Samtidig øger du dine...
Hvem er du egentlig? – Altså som virksomhed.
Din virksomhedsidentitet viser din målgruppe hvem du er. Faktorer som udstråling, værdier, adfærd og udseende tiltrækker os. Eller frastøder os. Og det gælder både til mennesker og til virksomheder. Din virksomheds identitet skal tiltrække din målgruppe, og få dem til...
Start med hvorfor når du skal sælge dig selv
Start med HVORFOR, når du arbejder med din virksomhedsidentitet, for "People don't buy WHAT you do. They buy WHY you do it" Jeg kan ikke tage æren for de kloge ord. Desværre. Men det kan Simon Sinek, og hvis du ikke allerede har set hans vildt inspirerende TED-talk,...
Facebook Zero – Facebook Newsfeed Algoritme
Der har igen været et opdatering af Facebooks Newsfeed Algoritme, og denne gang er det så slemt, at de taler om Facebook Zero. Et Facebook Armageddon der kvæler den sidste organiske rækkevidde for sider. Bliv lidt klogere her. I midten af Januar justerede Facebook...