fbpx
21 59 99 87 Mail@Netekaasen.dk

Planlæg opslag på Instagram via din Facebookside

Ny funktion i Facebook’s Kreatørstudie gør markedsføring på Instagram lidt lettere

Skrevet af Nete

28. august 2019

Du kan nu planlægge opslag på Instagram via facebook

Facebook har netop opdateret deres kreatørstudie. Planlæg opslag på Instagram OG Facebook, på tværs af alle dine sider – i ét GRATIS værktøj. 

Sidder du stadig og kigger på ordet “Kreatørstudie” og tænker Hva’ er det?

Du er ikke den eneste, der ikke har opdaget dette redskab, for det ligger gemt godt bag dine sider. Men lur mig, om ikke værktøjet bliver skubbet frem i rækkerne nu, med denne nye funktion?

Guide: Planlæg opslag på Instagram

Du kan jo starte med at se min lille video. Den er lidt Jørgen Clevin agtig, men herregud… Vi kan jo ikke være gode til alt. 

Nedenfor har jeg så lavet en trinvis guide, som understøtter videoen. God fornøjelse! 

Trinvis guide til planlægning af Instagram opslag

  1. På din Facebookside vælger du i topmenuen “Mere”, og herefter “Værktøjer til offentliggørelse”.
  2. Nu kommer du ind i en kronologisk oversigt over alle dine opslag, og menuen til venstre vælger du “Kreatørstudie”.
  3. Du lander nu på startsiden af din Kreatørstudie. Jeg kan anbefale dig, at kigge lidt omkring, og undersøge de mange muligheder.
  4. I den blå bjælke øverst, kan du skifte mellem Facebook og Instagram. Hvis du vil lave et opslag på Instagram, klikker du på Insta-logoet.
  5. Hvis ikke din Instagram konto er koblet på Kreatørstudiet, så skal du starte med det. Vælg “Instagram-konti” nederst i menuen til venstre. 
  6. Klik på knappen “Tilføj Instagram-konto”, og log ind på IG i popup vinduet. KOntoen tilføjes nu på dit dashboard.
  7. Klik på “Opret opslag”., og vælg om du vil lave opslag i Nyhederne eller på IGTV. Der dukker nu en menu op i højre side, og her vælger du den side, du vil lave opslag på. 
  8. Tilføj dit billede og din tekst, incl. hashtags. 
  9. Vælg om du vil offentliggøre nu eller planlægge det til senere. 
  10. Nu skal dit dashboard lige opdatere, og så vil du se, at opslaget nu står som planlagt. 

… Og det var faktisk det!

Har du spørgsmål, så stil dem herunder i kommentarfeltet. 

Inspireret & opdateret

Hvis du ønsker at arbejde med din fortælling, kan du få inspiration i mit nyhedsbrev. Én gang om måneden modtager du en mail med en øvelse, du kan arbejde med. Samtidig får du en opsamling af artikler og nyheder, som kan have indflydelse på din markedsføring.

2 Kommentarer

  1. Betina

    Hej.
    Tusind tak for at dele et godt tip.
    Jeg bruger selv kreatørstudie til at planlægge mine IG posts (og mine kunders), men jeg kan ikke finde en funktion hvor man kan lægge “filter” på billederne.
    Jeg bruger selv filter på mine billeder for at få et ensartet look, så den funktion er vigtig for mig.
    Ved I hvor man gør det henne og om det overhovedet er en mulighed herinde?
    Dbh Betina

    Svar
  2. May

    Jeg bruger konsekvent kreatørstudiet til mine opslag på Instagram og Facebook – men er støt på en udfordring.
    Når jeg ligger et billede op som er taget fra en anden vinkel kan jeg ikke se hvor jeg kan få billedet roteret så det ser rigtigt ud når det kommer op – er der nogle der ved det?

    Svar

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Artikler om samme emne

Hvorfor laver du egentlig det, du laver?

Forleden havnede jeg i selskab med en kvinde, i en situation, hvor det ville være akavet, hvis vi ikke fandt noget at tale om. Så det gjorde vi, og snakken sidder stadig i mig her en uge efter.

Manipulation og inspiration i markedsføring

Når markedsføring er manipulerende, former du budskabet med hånden: Du skærer i prisen, du bygger en kampagne og du begrænser mængden. 
Det virker måske på kort sigt, men det er dyrt og for nemt at konkurrere med.

Følg mig på sociale medier

På min Facebookside kan du få et glimt af en hverdag fyldt med fortællinger. På LinkedIn kan vi netværke mere professionelt og på Instagram fortæller jeg i billeder. På Twitter møder du mig ikke så tit, men det hænder at jeg kigger forbi eller “live-tweeter” fra relevante events. 

Bøger om emnet

Hvis du gerne vil blive skarpere til Instagram kan du på Saxo finde en lang række bøder om markedsføring på sociale medier generelt og også mere specifikt om Instagram

Nogle af bøgerne er på engelsk. Her skal du være opmærksom på, at de kan giv råd, der er i strid med dansk markedsføringslov. 

Min yndlingsbog

Jeg er nødt til også at anbefale “Start med hvorfor” af Simon Sinek. Vi tænker markedsføring på samme måde, og han har skrevet en lang række inspirerende bøger om virksomheders lederskab, og hvordan du bedst kan påvirke din målgruppe. 

Han tilbyder i øvrigt også kurser på sin egen hjemmeside, hvis du gerne vil finde dit WHY

Du er velkommen til at følge mig